Kerja Kursus Sejarah

Hi semua. 

Ehem.  Jadi, kerja kursus sejarah aku dah siap.

Thank you. Duduk balik please. Aku tak selesa bila ramai yang tepuk tangan untuk aku.

Semuanya bermula apabila semalam aku pergi rumah Zul. Tak. Dia bukan lelaki. Aip tak baik tuduh. Dia perempuan. Oh. Aku pergi dengan Azreen, Nabila, Nazrin dan Liyana. Buat kerja kursus sejarah katanya. Aip siapa kata kiteorang tak buat ? Mestilah buat ok ! Nasib baiklah ada banyak komputer kat rumah Zul. Jadi, semua bekerjasama buat kerja kursus sejarah. Dari pukul sepuluh pagi sampai enam petang. Siapa kata tak penat ? Kami semua (kecuali Azreen lah sebab dia puasa) makan maggie masa lunch yang dimasak oleh Zul dan Nazrin sebab masa tu kami (termasuk akulah) takda kerja nak buat since Azreen, Liyana dan Nabila tengah pegang komputer.



Lepas makan, kiteorang sambung buat kerja tapi lambat sikitlah. Faham faham je lah bila dah stop kejap, mesti lambat sikit nak play balik kan. Lepastu pause lagi kejap sebab nak solat zuhur. Then, sambung balik buat kerja. Bila ramai-ramai buat kerja, semua benda jadi senang, bukan ? Bila semua dah siap, kami save dalam pendrive and then gabungkan semuanya. Wohoo (macam excited bukan ?) Aku dan Zul bahagi dua lah untuk print. Yela, takkan semuanya Zul tanggung. So, kami berdua buat keputusan. Aku print tiga set, dia print tiga set. Jangan risau, tak susah pun. Print je kan ? Oh, mungkin ada yang anggap kami punya kerja kursus semua sama, tapi tidak. Kami punya berlainan ok. Peace. Ada banyak gambar dan video yang diambil tapi tak diupload. Oh ada dua video yang telah diupload di keek "ZulfadhlinaAmira


Time nak balik tu, hujan renyai-renyai lepastu mak aku amik dekat pondok guard. Malas nak masuk sebab guard tu kecoh. Interview macam nak interview masuk kerja. Mak aku kata "Lecehlah" Jadi, kami semua (kecuali Zul sebab diakan tuan rumah) lari pergi dekat pondok guard tu. Kami yang jalan kaki ni pun kena interview juga. "Dik, dari mana ni ?" kami yang tengah nak pergi dekat kereta kena stop kejap "Dari rumah kawan" Liyana jawab "Buat apa kat sana?" hek eleh muka kiteorang macam perompak ke aduh "Study" Jawab kami yang sedang pegang kek "Oh. Party. Ok" Kami dah mula gelak dalam kereta. Party ? Oh mungkin dia dengar party sebab kami pegang kek. Um boleh dimaafkan. 

Senyum ada maksud

Lepas dah hantar semua, sampai rumah dalam pukul enam setengah pagi petang. Terus masuk bilik sebab baru ingat belum solat asar. Usai solat asar, aku keluar bilik (alamak ayat macam dalam novel siot). Masa untuk makan malam. Lepas makan malam, lepak kejap dekat ruang tamu. Tengok cerita Teduhan Kasih sementara tunggu maghrib. Masuk waktu maghrib, masuk bilik solat maghrib. Lepastu start buat apa apa yang patut. Kakak aku yang kedua pergi tuition. Balik pukul sepuluh malam. Pukul sembilan lima lima macam tu kakak aku yang first cakap dekat adik aku yang dia rasa macam nak ajak ayah pergi supper dekat restoran mamak. Adik aku terus keluar jumpa ayah aku bagitau. Bila ayah suruh siap, aku yang belum solat isyak ni cepat cepat ambil wudhuk. Solat. Dengan yang tak mandi lagi ni, terus keluar dalam pukul sepuluh sepuluh macamtu keluar rumah amik kakak aku lepastu pergi Bandar Dato' Onn. Dekat situ ada restoran mamak baru bukak. Mula-mula nak pergi Adda Height tapi bila fikir balik, kat sana tu ramai gila macam milo pun ada padat maksimum (yang maksimum tu tipu) Jadi, pergi je lah dekat Bandar Dato' Onn. Lepas siap makan, blah. Balik rumah lepastu tak terus tidur. Tak elok. Dekat pukul satu baru tidur. Bertambah lah lemak aku nanti sobs

Ok tu je. Bye
Ya. Ni aku. Hi semua. 

Dan ni muka kau sebab jealous dengan aku. Bye.



No comments :