Cerita


masa kat amansari seri alam-time ni ada promdate dengan putera raja (serius ni)
Cerita satu

Pada satu malam, masa semua orang tengah tidur, tiba tiba aku terjaga. Dalam pukul dua pagi gitulah. Lepastu masa nak tidur balik, dengar macam something jatuh kat bumbung. Kuat jugalah bunyi dia. Aku pun macam "eh apa tu" dengan secara tak sengaja terlanggar kakak aku yang terbangun lepas dengar bunyi tu. Kiteorang pun terus fikir benda lain. Lepastu kakak aku yang first yang terjaga sebab bunyi tu pun kata "ala biarlah. takde pape tu" lepastu aku pun ambil bantal tutup muka. sekali.. bunyi lagi. Kali ni memang kuat. Macam orang jatuh gitu. Kiteorang pun cam "eh ada orang nak cuba masuk ke" kakak aku yang first terus keluar bilik gi bilik parents. Baru nak ketuk, ayah dah buka pintu dulu. Kiteorang pun bagitaulah pasal kiteorang dengar bunyi tu blablabla ayah pun terus gi bilik kiteorang bukak lampu. lepastu keluar bilik ambil torch light lepastu keluar rumah. check check depan rumah lepastu tiba tiba ayah dah kat belakang dengan torch light -_-" lepastu ayah suruh mak tutup lampu belakang. lepastu beberapa minit. ayah dah kat depan rumah. superman betul -_- ayah duduk depan rumah suluh atas bumbung. Sekali.. ayah cakap "musang rupanya" kiteorang pun lari ah keluar nak tengok. sekali musang tu dah lari. aku pun dok pikir cemana lah musang ni boleh ada. nak kata rumah kiteorang dekat dengan ladang, tak juga -__-" lepastu teringat lagu annoying tu. "what does the fox says" okbye.

*masa tengah dupdapdupdap tu, adik aku syok tidur dalam aircond kat bilik dia. peh

Cerita dua

Malam tadi, kiteorang gi 'ngeteh' kat dataran jb. Ayah aku parked kereta kat parking lah kan. Lepas dah kenyang Alhamdulillah, kiteorang gi kat kereta balik. And cuba teka apa jadi ? Kiteorang tak boleh keluar sebab ada beberapa kereta blocked. Lepastu ada orang alihkan kereta lepastu dah boleh jalan. Ok tu je



No comments :